onsdag 30 december 2009

Domen blev böter på 3000 kr.

Aftonbladet: Den 13-åriga pojken kallade honom gubbjävel - då klippte Ronald till. På onsdagen dömdes Ronald Fasth, 70, för misshandel.

Vad ska barnet få för straff för att vara ouppfostrad? Eller det är föräldrarna som ska straffas kanske?

Nej det är inte rätt att örfila till ett barn. Inte någon för den delen, men det är inte rätt att ett barn ska kalla vuxna människor för gubbjävel i heller. Det är inte bara ouppfostrat utan även kränkande.

Ett barn på 13 år borde veta bättre än så. Eller?

Nej! Jag tar inte mannen i försvar men jag kan förstå samtidigt varför han gjorde som han gjorde. Han hade en längre tid blivit trakasserad av 13 åringen. Det är som de flesta människor att man har en gräns. Droppen rinner över och det gjorde det för den 70 årige mannen.

Ja...jag tjatar, men denna 13 åring är mycket ouppfostrad.

aftonbladet - Sveriges Television - Svenska Dagbladet - Jnytt.se - Politikerbloggen.se

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

3 kommentarer:

  1. Klart det var rätt att ge ungen en örfil. En ordentlig dagsedel skulle han haft, även hans värdelösa föräldrar som är grund orsaken till det hela. Dagens "barn" är mycket "äldre" än barn i samma ålder vad för bara 10år sedan. Dock borde ungarnas föräldrar åtalas för flera olika saker då de ej uppfostrat sitt barn rätt.
    /backwall.tk

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att han gjorde rätt, men heller inte fel. Till sist har man bara det kvar. Tycker att den halvvuxne grabbhalvan och hans idioter till föräldrar kan skylla sig själva.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att 12-åringen borde skämmas, då han kommit till Sverige som invandrare.
    Ändå gör han sånt där mot de som byggt upp landet och fått hans liv på spår igen.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...