lördag 26 december 2009

Snart ett nytt årtionde.

Vi går snart in i ett nytt årtionde o tidningen aftonbladet på nätet har listan för vad som vi minns på 00-talet. Det blir nog inte samma som jag kommer att minnas men något är där ju säkert.

Åren går fort. Jag kommer fortfarande i håg 80-talet som om det vore i går o det är alltså 20 år sen. Vart har dom åren tagit vägen då?

Programmen ändras oxå. Vissa program skulle man kunna vara utan o vissa vill man ha repris på.

Oss skojare emellan. Någon som kommer i håg den serien? Det var med Ingvar Oldsberg som programledare o jag tror inte att jag missade ett enda avsnitt av den serien. Den sändes i omgångar mellan 1982-1986. I ett av de programmen så var det en norrlänning som var med o tävlade. Han sjöng Jokkmokks Jokkes låt Gulligullan. Tryck på klänken nedanför så komme ni till låten med Jokkmokks Jocke. En gammal kultlåt.

Jokkmokks Jokke - Gulli-Gullan (1963)

Albert o Herbert är en annan serie som jag bara älskar. Julkalendern gick 1982 o jag satt klistrad framför tv-rutan.

Ja ja...det var några av mina minnen för 20 år sen. Här nedanför kommer aftonbladets lista.



Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...