lördag 26 december 2009

Tsunamin - 5 år senare

Det är snart 5 år sen tsunamin tog flera tusen liv. Många överlevde inte. Många förlorade delar av sin familj. Jag kommer ihåg när man hörde på nyheterna om denna jättevåg. Det var så overkligt. Det känns fortfarande overkligt.

Tack o lov så kände jag ingen som drabbades av denna tsunamin, men många andra gjorde.

Läs om familjen Svärd. Alla överlevde men alla bär med sig vågen in i framtiden. Malin däremot förlorade sina 3 barn. Maria och Bob förlorade allt men de fann varandra. Bildextra.

FLASHGRAFIK Så uppstod tsunamin
Bildextra Totaltförstördes i tsunamin – så ser det ut i dag

Något som jag har funderat på är alla dessa videofilmer som det finns när tsunamin drog in över land. Alla fotografier som har vandrat världen över. Vem filmade? Vem fotograferade? Hur hann de med det? Vågen slog ju in över alla som befann sig där?

Har de nu hittat kameror eller filmkameror efter vågen så borde dom väl varit förstörda? Eller? Ja jag vet inte. Det är iaf några frågor som dyker upp när man ser filmerna eller bilderna.

Oavsett så var det och är fortfarande mycket tragiskt. Detta är något som de drabbade alltid får leva med. De glömmer inte. De kan bara leva vidare men det liv de en gång hade är bara ett minne blott. De fick starta om efter den händelsen.


Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...