onsdag 23 december 2009

Vägarna du ska åka i dag

Vägverket uppmanar folk att ta en mötesfri väg. Då råder det 80% mindre risk att drabbas av olyckor än på en normal väg. Men var finns de mötesfria vägarna då? Jag tror inte det finns så många mötesfria vägar ärligt talat.

Just nu är det lugnt på vägarna men ju närmare vi närmar oss julen ju större chans är det att det är mer trafikanter på vägarna.

Vägverket säger att det är mindre risk för olyckor nu när det är snö. Jag tycker det borde vara tvärtom, men det är det tydligen inte. SMHI varnar för snöstorm. Det borde inte vara så bra att köra i. Då om något borde det vara risk för olyckor på vägen?! Hoppas folk stannar inne!

Vädret under jul och nyårshelgen Jag tycker själv det är obehagligt att åka på vägarna när det är snö eller mycket regn. Man vet inte hur de mötande bilarnas ägare kör. Det är väl det som skrämmer en lite. Man har hört om så många olyckor o speciellt intill jul tycker jag är många dödsfall bara i trafiken.

Vi ska stanna hemma under julhelgen. Fredrik har dock jouren men jag hoppas det inte händer någonting så han får åka i väg.


Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

1 kommentar:

  1. För 15 år sen dog min kusins barn i en olycka på julafton. Han var bara 3 år, dog sovandes i en bilstol, fastspänd med tutten i munnen... Tragiskt....
    God jul på dig å ta det lugnt i trafiken!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...