fredag 29 januari 2010

4-årig misshandlad

Om du ser ett barn bli misshandlad. Ingriper du då?

På aftonbladet hade dom ett test. Man skulle enbart kryssa i JA eller NEJ så det var inte så svårt. Jag tryckte i JA och kollade resultatet. 96,5 % hade ingripit medan 3,5 % hade fortsatt att titta på.

Det är kanske inte skrämmande siffror egentligen. De som sa NEJ menar jag, men tillräckligt då det gäller misshandel på barn. Förhoppningsvis så kommer siffran att stiga.

Nu är det bara en röstning o man vet egentligen inte vad man gör förrän man hamnar i den situationen. Många vågar inte ingripa pga de är rädda själva att bli misshandlade, men det var ett barn som blev slagen.

Maria Lundin 28 ingrep när en 55 årig man misshandlade sin 4 årige son svårt i tunnelbanevagnen. Hon tog nackgrepp om mannen o ringde polisen. Nu är mannen dömd till fängelse. Han tyckte att han hade rätt att slå sitt barn o sin fru så mycket som HAN ville.

Vilket svin. Han är där han hör hemma nu!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

1 kommentar:

  1. Jag skulle helt klart ingripa... förstår inte hur man kan misshandla sitt/sina barn. Obegripligt för mig:(

    Hoppas du får en finfin dag! kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...