tisdag 5 januari 2010

6 års fängelse?

Minns ni mordet som hände på Öland midsommarafton förra året? Jag gör. Det hände inte så långt ifrån där vi firade, men vi var ändå inte i närheten. En ung kille var på fel plats på fel tid.

Jag trodde det skulle vara svårt att lösa fallet för det var många på plats men ingen hade ändå inte sett något. Man tänkte att den som gjorde det var redan långt borta o få tag på semesterfirande så där på rak arm är kanske inte så lätt.

Polisen fick dock fast i förövaren och han dömdes i Kalmars tingsrätt. Han fick 6 års fängelse.

6 år?????????

Man kan tro att det är ett skämt. Jag anser att 6 år är för lite. Daniels föräldrar, syskon och vänner fick livstid.

Straffen vi har här i Sverige kan man ibland tro är ett stort skämt.

Vad är rimligt egentligen vid sådana här brott? Man kan inte ge detsamma som förövaren själv gav, men ett frihetsberövande under livstid hade varit rimligt. Iaf enligt mig.

Låter hårt kanske men att ta någon annans liv är hårt mot den det drabbar. Den drabbande o dens familj, släkt o vänner.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...