fredag 29 januari 2010

Facebook

Har du facebook? Har du profilbild? Har du tänkt dig för innan du publicerar bilden? Har du reklamkläder på dig? Text eller något som inte passar att ha på sig?

Det finns dom som förlorat sina jobb pga att deras arbetsgivare sett sina anställda skriva något som inte passar dom eller så har de något på sig som de inte anser sig passa till deras yrkesval.

Jag förstår inte var arbetsgivaren har med det att göra egentligen? Nu tänker jag mest på klädvalen. Så länge de inte har gjort något olagligt så tycker jag det är helt fel att sparka någon från sitt jobb. Hade det inte varit ärligare att säga till den anställda först att de inte tycker det är passande?





Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

3 kommentarer:

  1. Felet som de som sparkas gör är att de inte planerat hämnden tillräckligt väl.

    SvaraRadera
  2. Frågan är om det är lönt att hämnas. De får det i baknacken sen bara. Men iofs. Plannerar de tillräckligt så gör de kanske inga misstag på vägen.

    SvaraRadera
  3. Knasigt tycker jag !
    Nog måste man väl få bära vilka kläder man vill på fritiden?!!!
    Blir grymt imponerad av dig !
    Hur i herrans namn kaan man orka och hinna blogga när man har sju barn ?
    Jaag har ett, och hinner knappt ändå. =D
    Angående Blogvertiser har jag skrivit svar under inlägget i min blogg. Det verkar inte som din blogg är färdigregistrerad.
    Så fick jag se att jag är på bloggar i fokus där på Blogvertiser.
    Hmmm... 700 begär de för mig =D
    Tänk om jag fick de pengarna...
    Det får jag inte, men jag är så glad att jag hittade Blogvertiser i alla fall,för jag tycker det är lättförtjänta slantar, när det väl kommer en förfrågan.
    Undrar bara hur jag hamnade på den där listan. Kan inte vara så många bloggar med kan man tro... =D

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...