fredag 1 januari 2010

Hur är vad?

Jag skrev ett inlägg om den lilla 4 åriga flickan som försvann från Gustav Adolfs torg i Malmö. Jag hoppades på att hon skulle komma hem helskinnad. Ni kan läsa mitt inlägg HÄR. Sen gick jag över till något roligare o skrev om att det första barn som blev fött i Lund var en flicka.

Jag har ätit middag o tänkte varva ner framför datorn o gick in på min blogg. Då hade jag fått en kommentar i till det inlägg som jag precis har berättat om.

Kommentaren:


1. Vad för j-la föräldrar låter sin 4-åriga dotter knata runt mitt i vintern, vid midnatt, utan att de har full koll på henne? Seriöst, skämtar du eller? Hoppas inget hänt barnet, men om ungen dyker upp så bör socialen ta över ansvaret.

2. Klart som fan att det var en blatt som klämde ut en unge...hur många var det i kullen? Bara en eller?

Mitt svar:

1. Vad skulle jag skämta om? Jag hoppas flickan kommer helskinnad tillbaka, sen om det blir till socialen eller föräldrarna spelar just NU ingen större roll, bara flickan lever o kommer tillrätta.

Sen vet vi inte vad som hänt. Det är ett ögonblicksverk. Flickan behöver inte ha gått runt själv. Vad vet vi som har hänt egentligen?

2. Kallar du barnaskara för kull? Det gör inte jag. För mig är det en syskonskara. Kull för mig är när det handlar om DJUR! Jag är helt övertygad om att det var mer än en "blatt" som FÖDDE ett barn oxå för den delen!


Vi är alla människor som faktist kan göra misstag. Man tycker att man har uppsikt men det är bara ett ögonblicksverk som olyckan är framme. Det tar bara ett par sekunder.

Skulle det vara så att det är brist på tillsyn från föräldrarna så får ju socialen ta det då. Det viktigaste nu är väl ändå att flickan kommer tillrätta?

Sen ordvalet "blatt" och resonemanget att det klart som fan skulle vara det är för mig obegripligt att använda. Jag är ingen rashatare. Jag ser alla människor för det dom är. MÄNNISKA! Oavsett ras. De kan vara mörka, gula, röda och vita. Jag bryr mig inte. Ett barn föddes till världen. Därmed basta!

Kan jag ha missuppfattat kommentaren? Hur tolkar du den? Kan man tolka den på annat sätt? Har jag missuppfattat kommentaren så ber jag verkligen om ursäkt.


Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...