onsdag 6 januari 2010

Kylan finns kvar

En 79 årig man har kört vilse utanför Gislaved. Polisen har haft kontakt med honom men han är vilse o kunde inte uppge vart han var någonstans. Nu slåss polisen mot klockan.

Det är inte lätt att vara ute på vägarna och inte veta vart man är i detta vädret. Det snöar fortfarande o det är kallt. Jag hoppas mannen kommer tillrätta inom kort.

Kylan fortsätter och viltolyckorna stiger. På en vecka har över 300 anmälningar kommit in i Småland och Öland.

Mycket har ställts in i de olika sporterna men travet fortsätter. Måste vara kallt för kuskarna. Köldskador ligger nog nära till hands.

Jag är glad över att få ha ett tak över huvudet iaf. Det är inte alla som har det. Jag tänker på de hemlösa. Stackars människor som måste befinna sig ute i det fria en sådan här kväll.

Vi har suttit hemma o värmen. Haft gäster på besök. Vi har ätit kroppkakor. Min svärmor, Fredriks moster och morbror var oxå här. Det var mycket trevligt o gott.








Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...