söndag 10 januari 2010

Mitt liv som rik

är



Ja. Hur skulle mitt liv se ut som rikt? Rik för mig kan man vara på olika sätt. Jag anser mig vara en av dom rikaste personerna i hela universum. Jag har något som många andra tyvärr inte har.

Jag har 7 underbara juveler och en älskad sambo. Vi har mat på bordet och vi har ett tak över våra huvud. Vi har hälsan i behåll. Barnen får gå i skolan och lära sig saker. De har vänner och de har sina aktiviteter.

Det är MIN rikedom!

Ska man sätta rikedom i pengar så blir det ju något helt annat. Skulle jag tex vinna en massa pengar så hade jag betalt de skulder som vi har. Beställt en resa till mig o familjen och bara njutit av stunden som var.

För mig räcker det. Sen vill man nog återgå till det vanliga livet. Jag tror nämligen inte att pengar gör en lycklig. Det är innehållet i sitt liv som gör en lycklig. Sen pengar är något som är bra att ha men det är inget nödvändigt i sig. Då menar jag massor med pengar.

Jag är rik som jag är idag o jag njuter i fulla drag. Jag älskar min tillvaro med familjen.



Fler bidrag kan du hitta här

5 kommentarer:

  1. Underbart & Visst ÄR du Rik ♥ *Kram*

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, du är rik på en annan nivå. Du har en stor härlig familj =)

    Men om jag fick vara rik skulle jag ändå bli lite lyckligare, det kan jag inte sticka under stolen med att tycka ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. klart att det "rikaste" man har är ens barn, ett liv fullt utav det viktigaste ämnet, kärlek.

    SvaraRadera
  4. Sååå bra skrivet och så sanning! Jag blev riktigt glad att läsa det du skrev. Du sätter värde på de bästa bitarna i livet, de som inte kan köpas för pengar! Stor kram till dig! Dina värderingar ger dig mycket tillbaka i form av glädje och tacksamhet över livet!

    SvaraRadera
  5. Åh precis de ord du uttrycker om rikedom så känner jag med!! Nästan så att det kunde vart jag som skrivit, men jag formulerade mig lite annorlunda! Super RIKA är vi du och jag!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...