måndag 18 januari 2010

Sex och brott

Det finns websajter där sexbrottslingar hängs ut. Nu har datainspektionen polisanmält ännu en sådan sajt.

På sajterna kan man finna namn, adress och personnr samt vilka brott dom utfört och vad de fick för straff.

Många är emot att man ska få ta del av det o många är för.

Jag tänker som så att man får stå för det man har gjort, samtidigt så förstår jag rädslan för de kan råka väldigt illa ut, men det gjorde deras offer med.

Man kan bolla fram o tillbaka o ändå kommer man ingenstans.

Jag ska inte sticka under stol med att jag hade gärna vetat vem som har utfört sexbrott, så man kan hålla sina barn ifrån dom.

Det händer mycket med våldtäkter. Barn drabbas. De stöter på nätpedofiler. Varje handling man gör i livet har konsekvenser. De som sysslar med brott får ta sina.

expressen - DN - gt - aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...