tisdag 26 januari 2010

Skilsmässa vid dödsbädden

Dennis Hopper begär skilsmässa för sin fru Victoria Duffy. Det var inte så populärt. Hon slog tillbaka med att kräva ensam vårdnad om deras gemensamma dotter Galen 6 år. Victoria hävdar att Dennis upprepade gånger hotat att döda henne.

– 2009 upptäckte jag en laddad pistol i hans sovrum. Pistolen och ammunitionen var osäkrad och lättillgänglig också för Galen. I vår sovrumsgarderob fann jag ett laddat, osäkrat gevär, skriver Victoria, 42

Om nu hon fann ett laddat osäkrat gevär och var rädd att dottern kunde få tag på det, varför gjorde hon inte något saken då?

Sen om Dennis hotat att döda dottern (som jag tolkar texten) så förstår jag inte alls varför hon stannat kvar!

Sen vill hon ha underhåll till dottern o till sig själv.

– Jag har försökt att göra karriär under vårt äktenskap. Men min make avrådde och förhindrade mig att göra det, skriver hon.

Hade människan ingen egen vilja? Hon lyssnade tydligen på hans råd då o får enligt mig skylla sig själv. Det handlar bara om pengar. Pengar pengar o pengar!

Tänk att som kvinna förnedra sig själv på det sättet?! Att dumförklara sig så på det sätt hon har gjort!

Det som förvånar mig mest i denna historia är att om det nu var så bedrövligt för henne. Varför var det då inte hon som begärde skilsmässa? Hade det varit så som hon skriver så är hon en dålig mamma som låter sitt barn bo under sådana förhållanden. Som hot om att döda tex. Skrämmande att det finns sådana kvinnor som bryr sig mer om pengar än om sina barn!

Hade min sambo varit som hon påstår att hennes make är så hade jag dragit med barnen för längesen.

Hennes man är svårt sjuk i prostatacancer och han begär i stort sätt skilsmässa på dödsbädden. Skils dom så får hon ingen rätt till något arv. Är det där som skon klämmer? Att pengarna glider ut händerna på henne? Bättre att ta det säkra före det osäkra då o komma med sådant här?



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

2 kommentarer:

  1. Hej på dig=) vad glad jag är att jag hittat hit. Är alltid lika kul att hitta andra inspirerande bloggar...jag skriver mycket om
    mat, inredning, mode och livet som ung fru och tvåbarnsmamma, men det är ju minst lika kul (om inte roligare) att läsa det andra skriver!

    Massa kramar
    /Erica

    ps: eftersom jag hittat hit känns det ju inte mer än rätt att ge dig möjligheten att se vem jag är, gillar själv inte anonyma kommentarer, hihi...ds

    http://erica.myshowroom.se

    SvaraRadera
  2. Tassar förbi o tipsar dig som har tävlat/ tävlar hos mig att jag nu dratt i gång en ny kulig en:

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_27.html

    ..med chans att vinna presentkort från en gigantisk Scrapbutik!

    Ha en toppen kväll! =)

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...