måndag 25 januari 2010

Sona sitt brott

Jag hamnade på en sida som heter Sourze. Jag fastnade där för jag tyckte det var ett intressant inlägg som var skrivet. Det var om mord kan förlåtas.

Så här inleddes inlägget: "En enig riksdag har beslutat om att riva upp preskriptionstiden för mord, med hänvisning bland annat till kriminaltekniska framsteg, typ DNA, som kan binda en mördare till ett dåd även 26 år senare."

Naturligtvis så börjar man tänka o fundera och det bubblar fram en massa åsikter. Jag tycker inte att mord ska ha någon preskripitionstid. Som sagt, i framtiden kan det komma fram framsteg som är ett avgörande för fällande dom. Tycker inte någon ska få gå fri oavsett hur många r som har gått.

Har en person mördat så har den personen inte mördat mindre för att den inte har straffats för det. Man ska sona sitt brott.

Läs även andra bloggares åsikter om ,



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...