fredag 1 januari 2010

Tragisk början på året

Detta året började inte gott för alla. Man kan bara hoppas att allt slutar bra. En liten flicka på 4 år försvann på Gustav Adolfs torg i Malmö då det firades in det nya året.

Trots en stor insats av polisen och flera timmars letande så har de inte hittat flickan. Polisen har inlett en förundersökning om människorov.

Flickan var då klädd helt i rosa och hade håret i hästsvans.

Vilken mardröm för föräldrarna. Jag hoppas hon kommer tillrätta helskinnad. Någon måste ju ha sett någonting tycker jag?!

Jag har själv en 3 1/2 åring. Man försöker sätta sig in i föräldrarnas situation o man får kalla kåra längs ryggraden.

Läs mer i Sydsvenskan - Sveriges Radio - kvp - dn

Till något mycket roligare. En flicka föddes först i Lund. Fyrtiotvå minuter efter midnatt föddes den första skåningen på 2010-talet. Jag är ju själv skåning...*ler*...

Jag har fött 5 barn i Lund o de är jätteduktiga där.

GRATTIS säger jag till flickans föräldrar!








Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

Follow En 7 barnsmammas vardagsliv BloggRegistret.se

2 kommentarer:

  1. 1. Vad för j-la föräldrar låter sin 4-åriga dotter knata runt mitt i vintern, vid midnatt, utan att de har full koll på henne? Seriöst, skämtar du eller? Hoppas inget hänt barnet, men om ungen dyker upp så bör socialen ta över ansvaret.

    2. Klart som fan att det var en blatt som klämde ut en unge...hur många var det i kullen? Bara en eller?

    SvaraRadera
  2. 1. Vad skulle jag skämta om? Jag hoppas flickan kommer helskinnad tillbaka, sen om det blir till socialen eller föräldrarna spelar just NU ingen större roll, bara flickan lever o kommer tillrätta.

    Sen vet vi inte vad som hänt. Det är ett ögonblicksverk. Flickan behöver inte ha gått runt själv.

    2. Kallar du barnaskara för kull? Det gör inte jag. För mig är det en syskonskara. Kull för mig är när det handlar om BARN! Jag är helt övertygad om att det var mer än en "blatt" som FÖDDE ett barn!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...