tisdag 12 januari 2010

Ulf Olsson planerade sin död

Var man än kommer på nätet så skrivs det om Ulf Olsson. Mördaren som tog sitt eget liv. HUR han nu kunde göra det. Enligt aftonbladet så planerade han att ta sitt liv. Enligt tidningar så ska Ulf ha sagt att han tänkte ta livet av sig men ingen tog honom på allvar. Nu ska Rättspsykiatriska regionkliniken i Sundsvall gör en lex Maria-anmälan.


Jag har skrivit det innan o jag gör det igen. Hur kan en sådan person som Ulf ha tillgång till dator? Med den bakgrunden han hade så är det väl inte lämpligt? De kan ju knappast haft någon uppsikt över vad han gjorde på nätet. Inte när han satt där heller.

Han har mördat två personer där ett var ett barn. Vem vet vad han surfade runt på på nätet?

Jag vet. Spekulationer men jag anser inte att det är rätt att en sådan person ska få ha den tillgång som han hade. Iaf inte utan uppsikt.

Han kunde planera sitt självmord samt att skriva ut det på nätet helt utan vidare. Helt otroligt! Är det så det är att sitta på Rättspsykiatriska kliniker? De som sitter där gör det av en anledning!

Enligt vad aftonbladet skrev så får livstidsdömda blogga fritt.

Skrämmande!!! Nej! Jag kommer aldrig att förstå att de tillåter en mördare att sitta och chatta på nätet. Barnamördare dessutom!

Läs mer i aftonbladet - Sydsvenskan - Dagbladet - Aftonbladet - Expressen - Dagbladet - Sydsvenskan

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


2 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt! Det finns människor i sverige som aldrig snott en kola ens som inte har råd med en dator! Å då kan han sitta å blogga hur han vill. Hemskt...Men hela systemet är ju helt åt skogen när man kan utbilda sig medans man sitter av ett straff.
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  2. "Vem vet vad han surfade runt på på nätet?"

    ISP:n datorn är kopplad till, och högst troligt de som håller honom inlåst. Lita aldrig på någon annans dator är den du själv har kontroll över är mitt råd.

    Har förresten du lidit av att Ulf Olsson använt internet? Han har inte precis byggt keyloggers eller andra sattyg som han skickar ut till folk. Där borde ju jag ligga värre till i dina ögon, men jag är fri.

    Nä, mannen är död och hans blogginlägg tycker jag inte är värre än religiösa fundamentalisters blogginlägg.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...