tisdag 12 januari 2010

Våldtogs och sos vägrade ge ut telenr till polisen

En kvinna blir våldtagen och misshandlas av sitt x. Hon ringer till SOS. Hon berättar att hon blöder mycket och sen avbryts samtalet. Polisen visste inte om hon fortfarande var vid liv. De ringde SOS o ville ha telefonnr till kvinnan men fick inte det pga sekretess.

Regler är regler men i sådana här fall så borde man kunna hoppa över den reglen. – Hon har sagt att hon ska ringa tillbaka, det tyder på att hon inte är i nöd, sa SOS. Hur kan de egentligen veta det? Hon sa att hon blödde mycket o fast hon skulle ringa tillbaka så kan hon ha förblött. Vad vet dom om det?

Det fanns 3 telefonnr och ett av dom var det rätta. Jag tror inte de andra två hade blivit arg om deras nr hade lämnats ut i ett sådant här läge. Iofs så kan jag inte svara för andra utan bara spekulera. Jag hade iaf inte brytt mig om det.

Läs mer i aftonbladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Nej jag håller helt o fullt med dig! Då jag hörde talas om det här så blev jag, rent ut sagt, förbannad.

    Att hon inte hört av sig igen tyder på att hon inte är i nöd?

    Är dom dumma i hela huvudet?
    Att hon inte hört av sig skulle jag tolka som att hon ÄR i nöd, eftersom att hon sagt att hon ska höra av sig igen, men sen inte hör av sig. O har precis blivit misshandlad av sitt ex.

    Har du läst nåt mer om denna händelsen? Man funderar ju hur det gick för tösen till sist?

    /Nilla

    SvaraRadera
  2. Nej det har jag inte gjort. Det är skrämmande att de inte kan lämna ut det i en sådan situation.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...