onsdag 6 januari 2010

Varning för sms bluff

Jag har aldrig förstått varför folk envisas med att trycka på länkar som de får i sms. De utlovas resor och får en prenumeration på halsen i stället.

Jag har fått liknande sms men jag raderar dom. Inte vinner jag någon resa till Karibien. När jag fick dom så ställde jag mig frågan: HUR har den som som skickat sms:t fått mitt mobilnr? Lätt att få reda på kanske men har jag inte varit inne o registrerat mig på något så vet jag att det inte är jag själv som gett dom det.

Vi människor är lättlurade o det har stått så mycket om dessa varningar i tidningar men ändå så envisas folk med att göra om misstagen.

aftonbladet

Shadow Word generated at Pimp-My-Profile.com

1 kommentar:

  1. Tycker också att det är konstigt att folk går på sånt där!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...