måndag 1 februari 2010

Barnläkare åtalad för dråp.

Lilla Linnea hade en ovanligt hög halt av narkosläkemedel i sitt blod då hon dog. I dag åtalades barnläkaren för hennes död – mot sitt nekande.
– Jag tar inte liv, jag räddar dem”, säger hon.
Strax efter klockan två kom beskedet från chefsåklagare Peter Claeson. ”NN har uppsåtligen berövat flickan livet genom förgiftning” står det i stämningsansökan.

Enligt åklagaren så ska det kunna bevisas att den lilla flickan medvetet fick Tiopental, att det var läkaren som personligen gav henne medlet och att det orsakade flickans död.

Jag hoppas det går att bevisa för det är hemskt om en läkare blir oskyldigt dömd för något den inte har gjort. Speciellt mord, men i detta fallet är dråp.

Om nu läkaren har gjort det medvetet då börjar man undra varför. Läkaren greps på sin arbetsplats för ett år sedan, men innan dess hade hon inga anmärkningar. Jag förstår inte varför hon skulle göra det medvetet!

Jag har skrivit om detta fallet tidigare. Det finns HÄR

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...