tisdag 2 februari 2010

Ett sista dopp

Man åker på semester och stortrivs. Det är varmt och skönt så när hemresan närmar sig så vill man bara skjuta upp tiden.

Jag har aldrig tänkt på det tidigare vilka faror som kan gömma sig utomlands. Man tänker bara på sol o bad och god mat.

Svenska Carina och hennes man var på semester på sin paradisö. Hon skulle ta sitt sista dopp innan hemresan, och det blev verkligen hennes sista. Vem tänker på att det kan finnas farliga maneter i havet om det inte står skyltat om det? Det är tydligen inte första gången som det inte skyltas om faror. Det beror förmodligen på turism. Informeras det om faror så kommer färre turister dit.

Tycker det är skamligt för de resmål som inte skyltar upp!




Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

4 kommentarer:

  1. Spontant håller jag med dig...men tänk en gång till. Om en turist i Sverige blir påkörd av en bil, ska vi då gå ut och varna för farliga svenska bilister. Tagga ner

    SvaraRadera
  2. Det går ju inte o jämföra. En bilolycka kan hända precis överallt.Åker man utomlands så inkluderar det oftast bad. Jag hade gärna sett en skylt där det varnas om att som i detta fallet att maneter finns och att de kan döda.

    SvaraRadera
  3. Visst kunde man tänka sig en skylt... men jag tror inte man hade avstått att bada för det.

    SvaraRadera
  4. Nej det är möjligt men då hade iaf badaren själv sett vilka risker den tog.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...