tisdag 2 februari 2010

Får riva drömkåken

Citat: Den brittisk domstolen går på samma linje som en grekcypriotisk domstol i Nicosia. Enligt domslutet måste ett brittiskt par som köpt mark och byggt sin drömvilla på Nordcypern riva fastigheten, betala skadestånd och ge markrättigheterna tillbaka till en grekcypriot som flydde från norra Cypern 1974.

Det låter inte klokt i mina öron. De förlorar inte bara marken och huset som de byggt utan de ska även betala skadestånd. Jag tappar hakan om jag ska vara ärlig. Det låter långt ifrån vettigt i mina öron.

Det sägs att marken skulle vara stulen men de som har byggt på marken har väl inte stulit den?! Jag är långt ifrån insatt i det hela och jag förstår ärligt talat inte hur det fungerar eller vad som är vad, men att tvinga dom att riva sina hus?!

Läs mer i HÄR



Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...