tisdag 2 februari 2010

Mobbing

Mobbning är ett av det värsta man kan bli utsatt för. Det tar hårt och det följer en genom livet. Barn kan vara grymma. De kan vara fruktansvärt elaka. Man läser om mobbning överallt idag. Man har själv upplevt det och nu upplever man att något av ens barn blir utsatt.

Varför är den stora frågan. Varför mobbar ett barn ett annat? Man har sett barn som själva blir mobbade mobba andra. De tar förmodligen it sin aggression på andra.

Här på skolan har min son fått ta emot mycket. Han har gett oxå naturligtvis. Det ena ger ju det andra. Lärarna är ute på rasterna och ändå händer det saker mitt framför ögonen på dom. Hur kan det hända?

När jag gick i skolan så var det mycket slag och puttningar. Knip och sparkar. Någon roade sig med att vässa sin penna o sen sticka in den i ryggen på mig. Mitt framför läraren. Han gjorde inget mer än att säga till mig att sitta rakt fram. Jag satte mig på sidan så klasskamraten som satt bakom mig inte skulle kunna sticka mig i ryggen.

I stället för att säga till de som höll på så åkte jag ut i korridoren. Där fick jag sitta tills jag blev inkallad. Det hände ett par ggr. Nästa gång han kom för att hämta mig så var jag inte kvar. Jag hade gått hem de 6 km som jag hade till hemmet från skolan.

Jag fick byta skola och det var bra till en början men sedan urartade det igen. Jag tror inte en mobbare behöver ha något egentligt skäl för jag anser inte att det finns, men de tror ju att de har det.

Tragiskt!

Relaterade länkar:

Mobbing tas inte på allvar av skolorna
MyNewsdesk (pressmeddelande)
Flera brister i arbete mot mobbning




Follow En 7 barnsmammas vardagsliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...