lördag 24 juli 2010

Manodepressiv sjukdom - depression

Gjorde ett test på expressen om depression. Om man befann sig i riskzonen. Detta blev svaret.


Jag har varit djupt deprimerad tidigare i livet så jag vet hur det är att vara i det svarta hålet. Dom som inte befunnit sig där vet inte hur det är. Fast de försöker sätta sig in i det så kan de inte.

En depression kan utformas olika på olika individer. Några skär sig och några vill ta livet av sig, men utgången är nog densamma för alla - Man slåss för sin överlevnad.

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Det är Ann Heberlein titel på sin bok som jag ska börja o läsa inom kort. Hon skriver om hur det är att leva med en manodepressiv sjukdom. Mer än så vet jag inte. Ärligt talat så var det titeln på boken som fick mig att köpa den. De orden säger en hel del. Ja om inte allt.

Det är precis så det är. Man vill inte dö, men man vill inte leva i det helvete man har inombords.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Tycker du om min blogg? Lägg gärna till den i bloglovin eller i följaren till höger ;-)

1 kommentar:

  1. I'm amazed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that's
    equally educative and amusing, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The problem is something that not enough folks are speaking intelligently about. I'm
    very happy that I stumbled across this during my search for something regarding this.



    Also visit my web page Roxanna Aegerter

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...