lördag 25 september 2010

Man gör olika val i livet

Vilken dröm jag hade i natt då. Min svåger med fru o barn skulle åka utomlands. Så även min bror, flickvän och två barn. De skulle bli fältarbetare i något land som jag inte kommer ihåg, men grejen var den maskin de skulle åka i.

En stor sak var det. Det skulle bara ta två timmar att komma till detta landet men saken var den att det tog längre tid att åka egentligen. Om ni tänker er hur långt ett flygplan tar sig fram på en timma. Så långt kom denna maskin på en sekund.

Min dotter Stéphanie och min son Robin skulle oxå med och jag var så orolig över hur det skulle bli med maten till Robin. Jag såg framför mig i drömmen hur alla stor runt en fyrkantig plåt och skulle äta ur den. Alla samtidigt.

Helt sjukt. Tur det bara var en dröm.

När jag var 18 år så skulle jag blivit missionär i Afrika var det tänkt. Allt var planerat. Jag skulle åka till Danmark för att lära mig allt om deras kultur och framförallt språk. Det skulle jag fixa på en månad. Jag älskar utmaningar o såg detta definitivt som en utmaning.

Dock blev det aldrig av för jag fick fast tjänst sen på ett sjukhem i Eslöv som staden hette. Jag bodde själv i Hörby då, några mil därifrån. Man övervägde negativt med det positiva. Missionärsjobbet varade bara i 4 månader o jag hade en lägenhet som skulle betalas hyra på. Jag valde den fasta tjänsten.

Nu i efterhand så kan jag inte låta bli att tänka att jag förlorade mycket på att inte åka i väg. Tänk vilken livserfarenhet man hade fått. Men jag tror på ödet och på att livet finns skrivet i stjärnorna. Jag åkte inte till Afrika. Jag åkte till Eslöv och jobbade. Fixade lägenhet där o fick en sambo. Blev med barn och blev ensamstående innan ens barnet var fött.

Hade jag inte blivit hemma från Afrika så hade jag inte haft min älskade son så visst gjorde jag rätt val iaf. Nu så där i efterhand när man har facit i hand.

Intressant?

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...