onsdag 22 september 2010

Vad är barnens bästa?

Många tycker att det borde vara svårt att se till alla barnens behov då man har många barn. Oftast så är det föräldrar till en mindre barnaskara som säger det. De som har fler barn vet att tiden inte räcker till så mycket som man skulle vilja men tid med barnen har vi.

Man prioriterar kanske på ett helt annat sätt. Jag vet inte. Jag vet bara hur o vad vi själva gör hemma. Egentid med det enskilda barnet skulle man naturligtvis vilja ha mer utav. Det kan ett barn aldrig få för mycket av.

Det jag tycker är svårast är när barnet börjar växa upp. Bli en egen person så att säga. Inte att dom blir det utan hur man ska bemöta barnet på bästa sätt. Hur man ska göra för att barnet ska få det så bra som möjligt.

Allt man gör gör man för barnets bästa. Man måste sätta sig själv o andra till sidan bara det blir bra för ens barn. Det kan jag tycka är svårt. Inte att sätta mig själv till sidan men just att fatta det bästa beslutet. Hur vet man att det blir bra?

När jag hamnar i den situationen så brukar jag ta fördel av det negativa som hänt tidigare i livet. Överväga det med det positiva. Sen efter det tar jag ett beslut. Frågan är ändock. Vad är bäst?

Det är svårt, men som jag alltid säger till mina barn så gör jag mitt bästa för att barnen ska få det bra. Allt jag gör, det gör jag för deras bästa och för deras trygghet.Det är jag helt övertygad om att de flesta vill göra, men det är inte alla som kan göra det. Tyvärr!

Intressant?

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Ja, det är ett noga övervägande om allt uti från fördelar och nackdelar. Erfarenheter är också bra att titta på. För mig är det självklart att tänka utifrån barnens bästa, MEN det är inte alltid lätt.
    Kramiz

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...