torsdag 28 oktober 2010

cancer dödar

Sitter och tittar på Rosa bandet galan. Hade varit roligt att vara plats, men vi kunde inte tyvärr. Reportagen de visar berör en.

Jag kommer i håg när jag var 22 år. Jag hade min äldsta son liten. Var ensamstående och klarade mig/oss själv. En dag så kände jag två knölar i mitt högra bröst. Jag blev rädd och visste inte vad jag skulle göra. Mamma o pappa var på semester och jag hade ingen att prata med. Man ville ju inte oroa dom i onödan.

Hur som helst så ringde jag till sist mamma en dag o berättade o hon sa åt mig att ringa till vårdcentralen. Jag förstod ju det med men jag var rädd. Rädd för att inte veta vad det var.

Jag åkte till vårdcentralen. De kände och klämde o skickade in mig till Lunds sjukhus. Jag fick försöka få tag på någon som kunde köra mig in. Jag hade ju min son oxå som jag fick ta med mig in. Jag fick till sist tag på någon som kunde köra och på morgonen dagen efter åkte vi in till sjukhuset.

Det var skrämmande. Jag visste inte vad de skulle göra men det gick fort. Det var två läkare som kände o klämde o de mätte. Sen tog de fram en som liknade en stor o lång spruta. De skulle få upp lite vätska som de kunde ta prover på. Det var mycket obehagligt. Jag är inte så mycket glad för sprutor heller o se den långa nålen var ingen hit.

När allt var klart så åkte jag hem och jag skulle få svar senare. Dagarna som gick var otroligt långa och man visste inte hur man skulle reagera på svaren. Till sist kom svaren iaf och det var ofarligt det jag hade. Jag grät av lycka. Spänningen som man hade haft i kroppen släppte och man sjönk i hop av lättnad. Jag kommer aldrig att glömma den rädsla jag kände då!

Tyvärr får inte alla det svaret som jag fick. 

Har du en närstående som haft eller har cancer? Känner du någon överhuvudtaget som har haft eller har cancer? Kanske har du det själv? Skänk en slant för forskningen. Det kan rädda liv. 
Tänk vad 50 kr kan göra.  Skänk din slant här.

SMS:a BESEGRA 3826 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym.
Exempel: BESEGRA 3826 Johan Ek


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Åhh va hemskt, tänk att man ska få vänta på provsvaren så länge. Kan dom inte komma på något så man får svar på en gång, man kan ju inte leva alls tills man får svar.

    Dom gör ett jättejobb med insamlingen, jag har ringt och bidragit.
    Ha en bra fredag! Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...