tisdag 5 oktober 2010

Djurens rätt i samhället

Hon var sjuk o MS och hennes sambo torterade henne till döds. Mannen minns inte vad han gjort påstår han. Det är så enkelt o säga så. Jag förstår inte hur det kan finnas sådana människor i vårt samhälle. Många i mannens närhet tycker det är konstigt då han inte visat den sidan. Den elaka sidan. Man vet aldrig vad händer innanför någon annans dörr. Den snällaste människan kan vara den grymmaste.

Ryser av bara tanken!

Jag läste i expressen att någon hade öppnat alla burar på en minkfarm. Alla minkar hade kommit ut. Uppfattade jag inte artikeln fel så är det 18000 st som blev utsläppta och tusentals av dessa är döda. Förmodligen så har en del av dom blivit överkörda.

De som gjort detta sabotaget får stöd i från djurrättsalliansen.
Citat: -Generellt sett har vi förståelse för att människor väljer att ta till den här typen av metoder, säger talespersonen Malin Gustafsson till Sveriges Radio Jönköping.
Hur kan man stödja något sådant här? Det är ju rena djurplågeriet! Djuren blir överkörda och plågas till döds. De som inte blivit överköra riskeras att svälta ihjäl. De som överlever blir aggressiva. Det är ju verkligen att INTE tänka på djurens bästa!

Som sagt. Jag förstår mig inte på hur folk tänker och det är kanske lika bra det!

Intressant? 

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

3 kommentarer:

  1. Hej vad du skriver bra saker! Men allra mest vill jag säga: vad fint du har gjort här på bloggen nu :-)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. "Hur kan man stödja något sådant här?"

    För att minkfarmaren planerade att, långsamt och plågsamt, gasa ijhäl alla minkarna och göra profit på deras döda kroppar. Genom att göra så här förhindrar men dels det, och (viktigare) dels att det händer igen nästa år.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Mib. ROligt att du tycker det :-D

    Jörgen. Så du menar att det är bättre att de blir överkörda och får lida till döds vilket de kan göra om ingen hittar dom innan de dör.

    Snacka om djurplågeri!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...