torsdag 7 oktober 2010

Förvirrade människor

Ibland har jag svårt att förstå mig på vissa människor. Om det beror på mig eller dom vet jag inte. Kanske beror det på alla parter.

Jag är iaf en sådan person att jag säger det jag tycker. Har jag sagt en sak så tycker jag så. Många människor säger en sak o vill egentligen något annat o just de människorna förstår jag mig inte på.

Ena stunden så får man inte fast egentligen så ska man göra det. Gör man det inte så är det för jävligt o gör man det så är det oxå för jävligt.

HUR ska man kunna veta egentligen när man ska göra vad???

Ja...vad pratar jag om? Livet rätt o slätt.

Har någon sagt till mig att de vill bli lämnade i fred så lämnar jag dom ifred. Blir jag tillsagd att inte ringa så gör jag inte det heller. Jag respekterar den andres önskan.

Respekterar man då den andres önskan och man avstår från att höra av sig eller ringa. Att ta kontakt på något sätt så är det för jävligt.

När ska vissa människor sluta och spela offer? De som själva försätter sig i sina situationer gång på gång får faktiskt själva ta sig ur därifrån. Iaf så blir det utan min hjälp. Det är dags att bli vuxen o ta ansvar för sina handlingar!

Falska människor är något av det värsta jag vet. De som inte kan stå för sina ord, åsikter eller handlingar. Varför ska det vara så svårt för?

Man behöver inte älska alla. Bara för att man "råkar" vara född i samma familj så innebär inte det att man måste älska den personen.

Jag tvingar inte folk att älska mig! Jag blir varken ledsen eller stött för att jag inte är älskad av alla. Det som är viktigast för mig är att jag är omtyckt av dom som jag själv tycker om.

Låter det dumt? Låter det korkat? Låter det taskigt?

Ja kanske det, men jag har slutat att lägga energi o tid på sådant folk som inte vet vad sanning är.

Jag lär mina barn att man måste stå för sina konsekvenser. Jag försöker lära dom att se hela den röda tråden. Varför saker o ting blev som de blev. Vad kunde göras annorlunda för att det inte skulle bli som det blivit mm mm.

Mina barn har fått gå den hårda skolan om man ska jämföra med vissa personer som har fått sin matta sopad ren. De som lägger smutsen under mattan i stället för att göra sig av med det.

Jag försöker lära mina barn att se sina fel och brister. Jag försöker få dom att lära sig av misstagen och framförallt så lär jag dom att alltid stå för det dom gjort o ta ansvar för det!

Mina tankar o funderingar denna kväll. Nu blir det sängen.

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...