onsdag 27 oktober 2010

Ljuva 80-talet

Satt här och blev påmind om gamla serier som jag inte missade ett enda avsnitt av (tror jag iaf). Jag kommer i håg när Cagney och Lacey sändes. Man satt spikad och tyckte att de var så tuffa som hade ett yrke som var mansdominerat. Cagney var min favorit. Hon var tuff och hade svar på allt. Iaf en hel del. Lacey tyckte jag oxå om. Hon var en arbetande mamma som föröskte pusha på sin arbetslösa man.

Sen har vi En röst i natten. Vem missade den serien? Ja inte jag iaf. Tyckte han var så snygg, Gary Cole. Men den serie som jag aldrig missade var Fame. Jag satt spikad framför tv-rutan och såg alla duktiga dansare. Danny och Doris var mina favoriter. Det fanns fler men just dessa två tyckte jag var speciella. Varför vet jag inte :-)

Sen har vi Dynastin, Falcon Crest och Dallas :-) Där satt jag oxå och tittade. Det låter som jag bara tittade på tv hahaha...men det gjorde jag inte. Jag dansade själv en hel del på den tiden. Jag var med i ortens famegrupp och sen var vi o uppträdde lite här o var.

Var själv ledare och lärde ut till småtjejerna och de var så duktiga. Kommer i håg en liten flicka som var 4 år gammal. Hennes mamma var vår idrottslärare ;-) Denna lilla tjej lärde sig så fort och var så duktig.

Vi åkte upp till Stockholm vid ett tillfälle. Uppträde och gick sedan på teater på kvällen. Den helgen lär man inte glömma i första taget. Det var mitt försa uppträde i en sådan stor stad.

Fick chansen att åka till Japan och naturligtvis tog jag den, men fick tyvärr tacka nej i sista minuten pga en misshandel som orsakade smärtor i både rygg och bröstkorg. Det slutade med att min karriär som dansare tog slut.

Ja det var ljuva 80-talet det. Det är ett X antal år sedan ;-) Tiden går verkligen fort. Det gäller att ta vara på det man har och framförallt tiden man får.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...