torsdag 7 oktober 2010

Sorg och saknad

Min mamma fick ett tragiskt meddelande som hon sedan framförde till mig. Min moster hittades död idag i sin lägenhet och hon blev bara 58 år. Hon skulle blivit 59 år i December. Det är ingen ålder precis och hon hade mycket kvar att ge. Hon efterlämnade tre fina pojkar.

Det är många som sörjer. Jag är en av dom. Sen har hon syskon och syskonbarn. Saknaden är stor och hon har lämnat ett stort tomrum efter sig.

Mamma saknar sin syster och var ledsen när hon fick veta vad som hade hänt och som plåster på såren fick hon nedanstående rader skickat till sig som meddelande på facebook.
7 oktober kl. 12:45
nu behöver du ju inte undra om hon har lämnat lägenheten, för nu har hon lämnat detta för ett bättre ställe, där ingen kan göra henne illa mer.....jag saknar henne och kommer alltid att göra det för hon var min ****** och för jag har ett hjärta i kroppen...
Ja vad ska man säga egentligen?De raderna säger mer om personen som skickade dom än vad de säger om mamma. Den som skrev har inget hjärta i kroppen. Den personen har alltid o kommer alltid att bara tänka på sig själv.

Tycker det är skamligt av personen att skriva att h*n kommer att sakna min moster för det kommer inte från hjärtat. Om det så skulle så är väl saknaden enbart för att denna inte har någon att utnyttja mer. För det var så det var tyvärr.

Min moster fick höra mycket. Hon var än det ena och än det andra och aldrig var det vackra ord. De orden i meddelandet är nog det vackraste den personen har sagt om min moster, men tyvärr så vet vi alla att de inte är vänligt menat. Den personen såg ännu en chans att hacka på min mor. Det är vad det handlar om.

Skamligt! Min moster har inte fått vara död många timmar förrän denna person ska använda sig av hennes död för sin egen fördel skull. Hjärtlöst vill jag påstå att det är! Så vart hjärtat sitter på den människan vet jag inte men den sitter iaf inte på det rätta stället!

Vila i frid min kära moster. Du kommer att vara saknad av många. Från dom som verkligen brydde sig om dig och tog dig för den du var. Vila i frid. Må änglarna sjunga för dig!

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...