måndag 11 oktober 2010

Tillökning.

Hemma från skåne och Eslöv. Man är lagom trött nu. Vi hade iaf roligt och det är huvudsaken. Vi kom ner på fredagen på kvällen. Vi hann o prata lite en stund innan vi gick o lade oss. Sov som en stock hela natten. Resan på fyra timmar tar på en.

På lördagen åkte vi o hälsade på min bästa kompis. Så skönt o få se henne igen. Det var ett tag sen. Vi hade en del att prata om. Vi åt pannkakor till barnens förtjusning :-)

Vi hann även med att hälsa på min moster Linnéa. Hon är den enda jag har kvar nu sen Ing-Britt gick bort. Det var jätteroligt att få se henne igen. Det var ett år sedan sist. Ska försöka att inte låta det gå så länge till nästa gång.


På söndagen så åkte jag o Fredrik samt Mamma o Lasse till Helsingborg. Det var leksak/hobby marknad där. Jag har nog aldrig sett så många leksaker på en o samma plats. Det var en resa genom barndomen kan jag säga. Mycket av sådant som jag lekte med eller som fanns runtomkring mig fanns på denna marknaden. Häftigt!


Vi åkte ju hem i går, men innan vi for mot Kalmar så skulle vi lämna André. När vi kom fram så tittade Fredrik på en cykel som skulle lagas. Hundarna skällde och sprang bort mot ladan. Ingrid hörde att det jamade inne i ladan och strax efter kommer det ut en liten kattunge.


Hundarna blev förtjusta och sprang bort. Den lilla kattungen trillar o lägger sig på rygg. Ingrid tar upp den lille/lilla och kommer bort till oss o jag får se den gulligaste kattunge som jag någonsin har sett. Den var ju rädd så den fräste och man kunde tro att det var världens vildaste kattunge.


De kunde inte ha den och förmodligen så var den övergiven. Den hade inte klarat sig där ute o familjen där kunde inte ha den. Jag kunde inte lämna den där o veta att den inte skulle klara sig så vi tog den med oss hem. Nu har vi en liten svart dunboll som går runt här och försöker hålla balansen.


Vi har ju Skruttan sedan innan. Hon är fem månader. Hon fräser när hon ser den lille/lilla men är ändå aktsam mot den nya. Ju längre tiden går ju bättre går det. Visst är den söt?

Vi vet inte om det är en hona eller hanne. Så liten är den. Svårt att se än, men jag tror att det är en liten kille. Men som sagt det får tiden utvisa.

Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...