måndag 8 november 2010

Egyptenresa


Just nu när blåsten viner runt knuten här hemma längtar man bort till varmare länder. Egypten hade inte varit helt fel. Jag har aldrig varit där tråkigt nog men jag skulle vilja.

Tänk så mycket lärorikt det hade varit. Mycket intressant med all historia som finns i det landet. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka dit och lära mig ännu mer än vad man fick i skolan.

Jag är ingen van resande. Har bara varit i Spanien om man bortser från Tyskland och Danmark, så Egypten lockar enormt mycket. Det finns många olika städer i Egypten som verkar intressanta. Kairo och Alexandria tex. Skulle jag åkt till Egypten så hade det nog blivit huvudstaden Kairo.

Jag älskar att resa. Speciellt till ställen jag inte tidigare har varit. Det är en liten utmaning när man kommer till ett nytt ställe som man kan utforska. Speciellt de ställen man har läst om. Man vill se med egna ögon.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. Har varit i Kairo och den korta tiden där visade en tyvärr väldigt ful stad. Rekommenderar i stället en resa (kryssning) på Nilen dock ej bada på Nilen som är en soptipp mer eller mindre.

    SvaraRadera
  2. Oj. Jag hade fått för mig att Kairo var en fin stad, men skenet kanske bedrar då. Älskar kryssningar så det är kanske något att tänka på :-) Tack för tipset!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...