onsdag 17 november 2010

En människa i kungen

Människor skrämmer mig ibland. Det finns dom som gör allt för pengar. Om det så är att ödelägga andras nutida vardag så gör dom det. Jag förstår mig inte på dom människorna? Varför lägga sig i andras liv och leverne? Om man så är en vanlig svensson eller av kunglig börd så gör man sina fel och misstag.

De som var med under kungens glada dagar. Är det synd om dom? De verkade ju ha roligt dom med. Men visst ja. De är ju inte av kunglig börd och det tjänas inte lika mycket pengar på dom.

Jag ströläser nyheterna när det gäller om den här skandalboken. Den intresserar inte mig, men jag kan bli smått irriterad på folk som kan göa vad som helst för pengar. För kom inte o säg att dessa författare till boken inte har skrivit den för att inte tjäna pengar på den. Ju mer smaskigt de kunde trycka i den ju mer mådde de.

Det börjar bli tjatigt om denna bok. Det som är roligt är att på nyheterna kan man läsa att det är synd om Silvia. Klart att det är men inte blir det väl bättre än att andra ska rota i det som varit i deras liv. De har begravt det. Varför gräva i det då? Om man nu tycker så synd om Silvia menar jag.

Några tycks tycka att det inte är lämpligt av kungen som skojar bort det hela. Den uppfattningen får jag iaf, men det är kanske fel. Oavsett så är ju frågan. Vad ska han göra då för att det ska passa allmänheten? Gråta? Bli arg? Skämmas?

Visst. Det är Sveriges kung det handlar om o han är en offentlig person, men han är inte mer än en människa heller.Detta skulle visst vara något som hänt för många många år sedan. När, var och hur?
Det vet ingen mer än kungen.

Relaterade länkar:
Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...