söndag 14 november 2010

Fars dag är en speciell dag

Det är fars dag och dagen började inte som jag planerade. Inte förvånande för det blir sällan som jag planerar ;-) Idag gjorde det dock ingenting för det blev trevligt och roligt iaf. Man har sina val och vi gjorde ett bra val idag.

Vi brukar servera frukost på sängen men idag började dagen med att Fredrik körde Beatrice till kyrkan. Hon och andra barn skulle sjunga i kyrkan. Det var högmässa idag och nattvard stod på schemat. Beatrice tog nattvard och Hampus och Pontus ville prova så jag gick fram med dom.

Pontus förstod inte riktigt hur han skulle göra så han tog oblatet och lade det i bägaren med "vinet". Han fick ett nytt men han tyckte inte det var gott så jag fick det. Så idag har jag tagit nattvarden två ggr ;-) Hampus tog sitt. Han sa ingenting så det var nog ok iaf. Benjamin vågade inte testa ;-)

Det fanns barn som sjöng. Beatrice är med i en av grupperna. De gjorde något idag som de aldrig har gjort i kyrkan här tidigare. De dansade. De var så duktiga. Speciellt min lilla tjej ;-)

Efter gudstjänsten var det fika och det tyckte barnen om. De har ett stort rum där barnen kan leka så där var de när de inte fikade.

Efter gudstjänsten så åkte vi upp till pappa och firade honom på fars dag. Vi hade kaffe och kaka med oss. Han fick tre paket. Två cd-skivor. En med Roy Orbinson och en med dansband.

Han fick även två st trisslotter men tyvärr var det nit på dom. Han fick även en liten tavla där det stod "Du är stark inuti". Beatrice hade gjort ett eget kort till honom. Inuti så hade hon skrivit: Jag älskar dig.

Vi hade en jättetrevlig stund. Vi pratade och bara nöt av stunden. Det är så roligt dessa stunder som vi får tillsammans. Hade tänkt o ta hem pappa på middag idag men det blev inte så. Vi får ta det en annan dag i stället.

När vi åkte hem så gick jag ner till tvättstugan och Fredrik fixade vinterdäcken på bilen. Sen fixade jag tillsammans med barnen här inne. Det var dags att fira Fredrik när han kom in. Han blev oxå nöjd och glad.

Han fick oxå två trisslotter. En cd-skiva med Roy Orbinson. En t-shirt och en bok om Skepp. Han är ju intresserad av det. Beatrice hade gjort ett kort till honom med. I kortet fanns det ett hjärta i som hon hade skrivit pappa i. Så gulligt!

Dagen har sprungit iväg men det brukar ju vara så. Jag ska gå runt o läsa lite bloggar nu tänkte jag. Sen blir det att fortsätta med det roliga man har varje dag. Tvätt, tvätt och åter tvätt!

Ha en fin dag och till er pappor önskar jag spciellt en fin o mysig dag. Njut i fulla drag!
Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...