lördag 13 november 2010

Lekplatsen med barnen

 Jag hade inget planerat för dagen och de dagarna man inte planerar blir alltid bäst. Vi åt frukost tillsammans o sen varvade vi ner en stund.

Lite småplock här o var och en maskin tvätt senare så bestämde vi oss att vi skulle gå en promenad.




Vi packade kassen med sandleksaker o sen tog vi på barnen deras varma kläder för det är inte direkt jättevarmt ute.

Vi började att gå. Jag tror inte vi hann 20 meter ifrån vårt hus förrän Hampus, min 4 1/2 åring frågar: När är vi framme?





Jag svarar honom att vi har precis börjat gå så om en liten stund är vi framme. Det tar lång tid sa han.

Vad vi än ska göra så tycker han att det tar lång tid ;-) Han är en mycket upptagen liten pojke. Iaf så tycks han tro det själv hahahaha.



Barnen hade iaf roligt när vi väl var framme. De gungade, rullade runt i läven, byggde sandslott och kakor. Barnen har fantasi o det är ju bara positivt. Det är roligt att höra på dom när de leker :-)

Det var skönt att komma ut en sväng i det friska luften.


Nu hade vi inte alla barnen med oss. Stora sonen är inte hemma denna helgen och Robin spelar fotbollscup.

Han ringde precis o berättade att de kom med i slutspelet så det var ju roligt. Sonen hade gjort några mål. Jag önskade lycka till o han skulle höra av sig sen efter matchen.



Ska bli roligt o höra hur det har gått. Stéphanie är i väg på disco med en kompis o hon ska söva över där tills i morgon.

Fredrik är nere i källaren o kör tåg med Hampus och Benjamin. Beatrice ser på tv och Pontus slocknade. Vi har ätit middag så jag tänkte att han kunde få sova en stund nu. Det är söndag i morgon ;-)

Ska ner till tvättstugan o slänga in en maskin tvätt till sen blir det förmodligen dammsugning så jag kan ta det lugnt i kväll.

Påminner än en gång om min tävling som jag har där Milk&Milla sponsrar. Valfria kläder av märket Katvig för 200 kr är vinsten. Ta chansen o var med.


Jag har även ett samarbete med Whiteaway.se. De sponsrar med en jättefin hushållsprodukt. Vinnaren får välja en av fyra olika produkter. 

TÄVLA HÄR

Ny följare i bloggen. Varmt välkommen Ulrika!


Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Grönt och fint ni har de, här är de snö o slask.
    Härligt o kunna vara ute en sån dag.
    ha en bra lördagkväll! kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...