onsdag 24 november 2010

Liten snopp sitter fast

Barn är för goa. De har kommentarer som kommer från hjärtat och de är så rättfram. Jag hade badat småpojkarna i förrgår och i går hade jag barnen hemma från dagis. Tänkte de kunde vara hemma med mig. Det regnade o blåste så dant så en mysdag med mamma tyckte jag lät bra.

De vaknade på morgonen och jag skulle byta blöja på Pontus. Jag går ut o slänger den fulla blöjan o kommer med en ny. Då sitter Pontus upp och drar i sin lilleman.

Jag - Vad gör du?
Pontus -Jag har en liten snopp. Den sitter fast.
Jag -Ja det får jag verkligen hoppas sa jag och jag kunde naturligtvis inte låta bli att skratta.

Att ha aktiva barn hemma en sådan dag som det var i går var inte så smart egentligen. De kunde inte vara ute så tänk er bara vad två aktiva barn gör inomhus...japp. De sprang lite här o där o jag fick inget gjort. Men det var ändå mysigt.

Idag är dom dock i väg. Beatrices kompis kom i morse. Hon skulle åka med oss till skolan. Hon kommer och är jättelycklig

-Det snöar det snöar det snöar.

Jag tittar ut och blir helt förstörd. (nästintill iaf) Det snöar. Jag sa till Fredrik att jag blev helt plötsligt djupt deprimerad. Jag hatar snö! Jag hatar när det blåser och jag hatar att frysa. Mycket hat just nu men vintern är inte min årstid. Jag hatar vintern!!!

Jag har börjat få eksem igen. Är ju allergisk mot nickel. Min salva har varit slut ett tag men man har ju inte behövt den så då har man inte tänkt på att få ut någon heller. Ringde vårdcentralen nu iaf och de skulle skriva ut en ny salva till mig.

Jag frågade henne när jag kunde hämta ut salvan och då sa hon att jag kunde hämta ut den senare idag men kunde jag hämta ut den i morgon så var det ingen nackdel.

Ingen nackdel???

Jo för mig är det det. Jag är rent röd på halsens vänstra sida och fram. Har t.o.m fått eksem på ena bröstet. Det är inte så roligt kan jag säga, men vad gör man. Det räcker ibland att jag håller i mynt så blir händerna rent uppfläkta.

Jag läste att Blondinbella får en egen tidning. Det får jag oxå 3 ggr i veckan, men det är nog inte så nyheterna menar. Nej Blondinbella får sin absolut egna tidning. Tycker det är roligt när yngre människor kan inspirera andra på det sättet som blondinbella faktiskt har gjort. Finns förmodligen en och annan som är avundsjuk på henne och Kissie är väl en av dom.

Jag skriver recensioner. Det är roligt när man kan förena nytta med nöje. Har skrivit nu i två dagar så idag tar jag nog en paus. Har en tvättstuga som skriker efter mig. Ska tvätta Fredriks arbetskläder med tänkte jag. Vi kan iaf gå ner i källaren här inne ifrån så jag slipper gå ut  regnet.

Ni får ha en bra dag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kommentar! Ungar är för goa!

    SvaraRadera
  2. ha ha Vilken festlig komentar! Visst är de för goa? Ha en fortsatt trevlig vecka! kram Nina

    SvaraRadera
  3. Hört om flickungen som noga undersökte sig och utbrast att hon också hade en pillesnopp fast väldigt liten? Nej, det var en väns barn som sa det, 4 år gammal. De kan vara rätt så roliga.

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...