onsdag 15 december 2010

Berörande

Jag har precis storgråtit. Tårarna bara rann på mina kinder och jag kunde inte sluta. Jag satt och åt frukost och tittade på världens adoptioner på Tv4 Fakta. Helt underbart. En ung tjej i tonåren var gravid och kunde inte göra abort. Hon ville först behålla barnet men bestämde sig sedan för att adoptera bort barnet till en familj som redan hade ett barn. De hade tagit emot en liten pojke då han var 3 dagar gammal, men när han var 3 månader så ville den biologiska pappan ha barnet så de var tvungna att lämna ifrån barnet.

Nu skulle de få en bebis till och när förlossningen var klar så satt tonåringen med sin lilla dotter. Hon grät och det kändes svårt för henne, men hon lämnar ändå ifrån sig barnet.

Det var så rörande och man kände att man bara ville krypa in genom tv-rutan och krama henne. Denna vackra varelse som inte var egoistisk. Det hade nog jag varit om jag ska vara ärlig. Jag hade aldrig kunnat ge bort ett av mina barn som jag har burit på. Det är jag helt säker på. Men det är skönt att det finns mindre egoistiska mammor som kan göra det. Det finns så många som vill ha barn men som inte kan.

Idag snöar det...igen. Det blåser och det är fruktansvärt kallt. Tur man ska vara inne idag. Iaf just nu. Ska till stan o göra lite ärenden senare innan barnen ska hämtas. Inget roligt väder att gå i men vad ska man göra när man måste.

Läste i Ölandsbladet att vår statsminister befann sig här på Öland i måndags. Han hade åkt till Färjestaden. Det var ju tur att man inte åkte dit där den dagen. Man kan inte låta bli att undra vad han gjorde här på ön egentligen. Men det får man väl läsa vidare om. Om man nu är intresserad och lite är man ju. Det får man ju erkänna. Nyfiken i en strut...jag vet ;-)

Ha en bra dag!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...