lördag 25 december 2010

Dagen efter

Idag är det egentligen julafton. Babben Larsson sa i sitt program en gång. Alla andra firar när Jesus föddes. VI firar när Maria och Josef tog in på hotellet.

Vi had en jättefin jul. Dagen började med att döttrarna hade lagat kaffe och gjort i ordning några smörgåsarna som jag o Fredrik fick serverat på sängen. Vi åt sedan frukost och gick sedan till pappa och firade med honom. Han kunde ju inte komma hit pga all snö.

När vi kom hem fick barnen öppna vars ett paket. Sen började jag och göra i ordning för maten så smått. Jag kokte ägg, stekte prinskorvar och kroppkakor. När det var dags för tecknat så satt Fredrik med barnen och tittade på jultecknat. Då passade jag på att fixa resten av maten i lugn och ro.

Kl 16:30 var det serverat för mat och vi satt alla samlade runt matbordet med tända ljus. Det var så mysigt. Efter maten så dukade vi av och tog det allmänt lugnt. Vi kokte kaffe och serverade fram den traditionella chokladkartongen Paradis och aladin. Under tiden kaffet smakade bra så utdelades julklapparna.

Vi fick ta det i omgångar. Var lättast så, för det är lätt hänt annars att några julklappar hamnar bland all papper och slängs. Barnen blev överlyckliga över sina julklappar och då kändes allt jättebra. Barnen hade blivit glada för vad de än hade fått men det är roligt när man kan ge barnen något som de verkligen har önskat sig.

Nu sitter jag här och känner mig allmänt slutkörd. Barnen leker för fullt och är glada och nöjda.

Önskar er en fin fortsättning på julen!
Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. Jag önskar er en god fortsättning på julen!

    Kul att läsa lite hur andra haft det och det verkar som att julen firas på likartat sätt hos de flesta!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig jul! Vad synd att taxin ställdes in för din pappa men tur att ni kunde promenera dit i alla fall!

    Ha en god fortsättning!

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...