tisdag 28 december 2010

08bolmers.se

Rökning dödar. Det är bara så. Jag kan aldrig i mitt liv rekommendera en cigarett, pipa eller en cigarr oavsett sammanhang. Jag har själv varit rökare en gång i tiden och det höll på att sluta illa. Jag höll på att dö rent ut sagt. Jag var 23 år gammal och jag var på väg att lämna min lille son föräldralös. 

Cigaretter är skuld till många sjukdomar. De hjälper sjukdomen på vägen att förstöra en människas liv. Jag kan helt omöjligt rekommendera någon att ta sitt liv sakta men säkert och naturligtvis smärtsamt.


Risken att drabbas av lungcancer, KOL, försämrad blodcirkulation och kondition är stora.  Jag har släktingar som råkat få KOL. Några av dom finns inte kvar längre i livet. 

Det är ju en sak om det bara är rökaren som drabbas av det ”goda” utan det gör även de som finns runtomkring. Det vill säga de passiva rökarna. Att jag skrev goda i föregående mening var för att många rökare säger att rökningen ingår i livets goda. 

Däremot så kan jag känna igen hur det kändes då när jag rökte. Det var ”gott” efter en god middag eller när man satt i ett gäng och bara pratade. Det var nästan rökningen som gjorde gemenskapen.  Idag vet jag annorlunda och säger att rökningen är inte livets goda. Det är rena helvetet för livet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...