torsdag 2 december 2010

Snökaos på vägarna

Det varnas för att ta bilen i Skåne. Snön orsakar kaos på vägarna. Ja så är det lite överallt tycker jag. Min moster ska begravas om tio dagar. Jag hoppas att vädret har lugnat ner sig lite då. Ska det fortsätta så här så ska vi vara glada över att bron mellan Öland och Kalmar är öppen

Det har snöat här i flera dagar nu. Det har varit lite uppehåll under själva dagen men på eftermiddag, kväll och natt har det kommit en del. Här inne i stan är det ok men på vägarna så viner snön över och man ser knappt var vägen tar slut och diket börjar. Obehagligt!

Jag hatar vintern och jag vet att snön kan vara fin och vacker men jag hade kunnat klara mig utan den!

Just nu sitter jag med en kopp kaffe och goda frallor. Köpte frallor efter barnen var lämnade. Gick hem och plockade undan lite först från diskbänk och köksbord. Sen satte jag mig ner o drack en kopp kaffe och åt en macka, sen fortsatte jag att plocka lite. Ca 1 1/2 timme senare går jag ut i köket igen och ser mina frallor som jag köpte ligga på i sin påse på bordet. Jag hade helt glömt bort dom. Så det är dom jag sitter och mumsar på just nu.

Jag ska fortsätta med mitt småplock idag. Vad ska ni själva göra?

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...