torsdag 6 januari 2011

Facobook användare tog självmord

Att ha vänner på facebook behöver inte innebära att man är vän med dom, men om man nu inte är vän  i verkligheten och man ser en status som lyder

Tog alla mina piller är död snart hej då allihopa” 

Skulle ingen av dessa reagera då? Jag pratar inte om en vän eller två vänner utan denna deprimerande kvinna hade 1082 st vänner på sin lista. Någon av dessa borde väl känna kvinnan i verkligheten?

Jag vet att det finns många här ute i cybervärlden som fejkar för att få uppmärksamhet, men denna kvinna var deprimerad och någon i hennes närvaro borde väl ha reagerat? Eller är ju så fel ute?
Det var likadant med killen som hängde sig live. Ingen reagerade där heller. I stället kom folk med spydiga kommentarer och det hade dom även gjort till denna kvinna. Nu var denna killen på ett annat forum men där fanns folk där med. Hur fan är folk funtade egentligen???

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. Fyyy så hemskt!
    Läste bara överskriften om tjejen på facebook, tänk att ingen reagerade. Som du säger så många vänner och ingen lyssnade, man blir ju mörkrädd.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har just nu en auktion på bloggen i förmån för UNICEF. Jag hoppas du tittar in och kanske lägger ett bud!

    Josefine

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...