onsdag 12 januari 2011

Rädda barnen

Det har gått ett år sedan jordbävningen i Haiti. Det finns en halv miljon haitiska barn som fortfarande bor i tältläger. 3000 av dom har dött i kolera. Ett barn som är smittad kan dö inom tre timmar. Rädda barnen uppmanar Svenska folket att skänka en timlön för Haitis barn.

Jag tycker det låter som en bra idé. Vad är en timlön för oss svenskar som har arbete? Jämfört mot Haiti menar jag. Ingenting anser jag. Jag ska definitivt stödja Haitis barn och skänka en slant. Gör du det med!

För att stödja Rädda Barnens insatser i Haiti:
Sms:a 50 för att skänka 50 kronor och skicka till 72950. För att skänka 200 kronor skriv BARN och skicka till 72950.
Plusgiro 902003-3 eller bankgiro 902-0033. Märk talongen ”Haiti”.
Du kan få mer information om öronmärkt hjälp till Haiti på www.raddabarnen.se


För att stödja SOS Barnbyars insatser i Haiti:
Betala in valfritt belopp till SOS Barnbyars plusgiro 90 02 29-6 eller bankgiro 900-2031. Märk insättningen med ”Haiti”.
Du kan också bli SOS Vän eller fadder och få mer information på www.sos-barnbyar.se


För att stödja Plans insatser i Haiti:
Sms:a HAITI till 72 910 så bidrar du med 50 kronor till Plans arbete i Haiti.
Betala in valfritt belopp till Plan Sveriges plusgiro 90 07 31-1 eller bankgiro 900-7311 och ange ”Haiti” på inbetalningen.
Du kan också bli katastroffadder och få mer information på http://plansverige.org/haiti 

Läs mer i aftonbladet - Vasabladet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

  1. Funderar på och skaffa ett fadderbarn eller om jag ska fråga på jobbet om vi kan gå ihop.
    Annars ska jag smsa och bidra för det är ju hemskt aom alla barn som far illa.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Visst är de hemskt. Tyvärr så finns det inte så många resurser för de stackarna. Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...