måndag 3 januari 2011

Uppsagt på Volvo

Många använder sig av Facebook för att ha kontakt med sina vänner, nära och kära. Många använder facebook för att ventilera sig. Jag tycker att man ska använda facebook i privat bruk men vart går gränsen för privat bruk? Om en människa har det jobbigt och en del av det kanske beror på ens arbete får man inte yttra sig om det då?

NEj det ska man kanske inte göra för då blir det så många inblandade helt plötsligt och man kan förlora jobbet rätt så omgående. Men jag tycker ändå att Volvo har gjort fel i det fall som aftonbladet skriver om. Visserligen skrev den anställde att han var glad att slippa dårhuset men han skrev oxå sedan att det var inget fel på Volvo. Jag kan förstå honom då han fick beskedet om sin mammas sjukdom och hon avled två dagar efter hans uppsägning. Jag tycker att chefen borde ha lite förståelse när dens anställde kommer in och berättar att hans mamma är svårt sjuk.

Man ska inte ta med privatlivet till arbetsplatsen men i ett sådant här läge så borde det varit ett undantag tycker jag!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

2 kommentarer:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...