fredag 11 februari 2011

Ab Doer - Här ska tränas

Jag har köpt en Ab Doer, så nu ska här tränas. Kanske är det överskattat det man ser på tv men jag tränar mina muskler i rygg och mage. Det är det viktigaste för mig. Jag har i många år haft muskelsvaghet och ibland har jag så ont i ryggen så den känns inte. Jo den känns för att det gör ont men det känns som om halva ryggen är borta.

Jag har tränat sammanlagt i 15 minuter nu och det kändes kan jag säga, men det är bra för det är ju det det ska göra. Ska snart upp och ta en varm dusch och sen blir det film med chips och ostbågar. Visst låter det sunt efter en träning...hmmmm....eller not, men jag äter sällan sådant faktiskt. Det kommer jag förmodligen inte göra i kväll heller. Det brukar räcka med några bitar sen är jag nöjd.

Jag var nere i stan och pratade om min dotters syn. De ville att jag skulle ringa till syn på Kalmar för de måtten som hon fick fram så vågade hon inte ge ut några glasögon. Hon sa att hon måste ha men hennes ögon är så ansträngda så att det blir inte rätt mått så de i Kalmar ska bedöva ögonen och mäta trycket.

Jag tog själv en syn undersökning nu när jag ändå var där. Det har höjt sig lite på höger öga men det var nog inget som jag behövde göra något åt just nu, däremot så rekommenderade hon läsglasögon. Jag får se hur jag gör. Det kostar ändå 1000 kr och det är ändå rätt mycket pengar. Iaf för mig.

I kväll ska min dotter sova över hos en kompis. De har tjejkväll. Hon fick sin veckopeng för att ha något gott till i kväll. De kommer hem här och sedan börjar det blåsa ordentligt och det är fruktansvärt kallt ute. Kompisens mamma skulle hämta barnen och helt plötsligt så hade jag lovat min dotter att ta vår ena chipspåse med sig. Ja. Hon tjänade 50 kr samt en chipspåse. Jag tror inte att hon klagar iaf.

Min 8-åriga son kom och sa till mig.
-Mamma. Du måste svara ja på en fråga och nej på en fråga. Du får välja själv.
-Okej svarar jag.

Benjmain: -Är du ful?
Jag: Nej svarar jag
Benjamin: Ljuger du nu?
Jag: hmmmm

Min 14 åriga son hade lika roligt.

Robin: Mamma är du lesbisk
Jag: Nej
Robin: Ljuger du nu?
Jag: jäkla unge

Han testade igen
Robin: Mamma är du lesbisk?
Jag; (tänker så det knakar. Tänkte nu ska jag sätta dit honom) Ja svarar jag
Robin: Jag har inga fler frågor


UNGE!!!

Någon som vill ha några barn? Har just nu rea på två av dom!

Skämt o sido. Dessa två killar har alltid något för sig. Benjamin lär ju sig av Robin så det är kanske inte så konstigt. Robin har en härlig humor och han låter gärna så många som möjligt höra den...skratt...

Han är så glad just nu. Fredrik har fixat hans stationära dator. Sonen fick en dator av sin biologiska pappa men den var i sönder. Han visste inte vart han skulle slänga den så sonen fick den. Det enda han har fått under årens gång. En söndrig dator. Starkt gjort!

Jag betalade lite mer än hälften till en bärbar dator och Robin resten. Men han har hela tiden velat ha en stationär, iaf när han spelar Counter Strike. Nu har Fredrik suttit i flera dagar och försökt att sätta ihop en dator med bra minne och bra grafik. Den datorn han fick av sin pappa var ju helt död så det var inte lönt att använda sig av den, mer än chassit då. Fredrik fixade den så nu sitter han med sin stationära dator och är så lycklig. Han känner sig som tjuren Ferdinand när han satt under sin korkek och luktade på blommorna.

Nu ska jag ta en dusch. Ni får ha en fin kväll!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Intressant?
Valresultatet.se Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...