söndag 6 februari 2011

Dag 2. Min första kärlek

Det är dags för inlägg nr 2 i mitt 30 dagars tema. Jag ska skriva om min först kärlek

Det här med kärlek är ju så olika har jag märkt under årens gång. Kärlek är egentligen ett stort ord som innehåller så mycket. Men det kan även vara missvisande. Man tror att man vet vad kärlek är och så vaknar man upp en dag och inser att det inte var den kärleken som man var ute efter eller var värd att ha.

Jag har som sagt många barn och alla har jag inte med samma pappa. Många tror att jag mött kärleken många gånger och så borde det ju varit iofs. Men skenet kan bedra många gånger och jag har fått erfara det flerfaldiga gånger. När jag har träffat en man som jag fallit för så trodde jag att det var kärlek. Några av gångerna så trodde jag att jag inte var värd mer än det jag fick och det var så livet skulle vara.

När jag träffade min nuvarande sambo så fick jag se med andra ögon vad kärlek egentligen var. Jag blev varse om hur grundlurad jag blivit alla dom andra gångerna och jag visste inte om jag skulle våga släppa in min sambo i mitt liv. Tänk om det blev fel? Tänk om jag inte var värd den lyckan? Oavsett hur tankarna gick så gav jag det hela ett försök. Tack och lov ska jag tillägga för det har visat sig att jag mötte min stora kärlek våren 2005. Jag var då 33 år gammal och hade alltså just mätt min första riktiga kärlek.

Jag insåg att jag bara hade lurat mig själv i alla år som gått men jag var inte bitter för det. Det jag fick lära mig under de andra åren tog jag med mig i mitt förhållande med min sambo och jag värdesätter vår kärlek högt. Jag vet vad som finns att ge och ja vet vad jag har fått under årens gång. Min första och största kärlek är min sambo Fredrik!

Han har allt det som jag aldrig tidigare stött på. Han är godhjärtad och mycket omtänksam. Han älskar mig för den jag är och han står bakom mig i med-gångar och motgångar. Han har alltid en axel som man kan luta sig emot och han finns där alltid för mig. Jag vet att jag kan lita på honom i ur och skur och han håller alltid det han lovar. Han ser mig som människa och han uppskattar att jag finns.Det finns ingen annan som är som Fredrik för mig!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

  1. Va härligt att du äntiligen hittat den rätte!
    En stor KRAM!

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...