måndag 28 februari 2011

Dag 25 – En första

Ja en första vad? Jag vet inte. Jag har slut på lagret i facket fantasi. Det känns så iaf. Men jag har bestämt mig för att berätta om dagen då vi åkte till Malmö och jag skulle gå på min första konsert. Det är många som har gått på flera stycken men jag har bara gått på två. En för 3 år sedan och en förra året. Lite sent men bättre sent än aldrig ;-)

För tre år sedan så tog jag min äldsta son, och mina småsyskon+ sambo med mig till Malmö. Dolly Parton skulle uppträda där och naturligtvis så ville jag vara där. Jag visste inte vad det skulle ge egentligen för jag hade aldrig varit på konsert.

Min son visste inte att vi skulle lyssna på Dolly Parton utan han visste bara att det var en överraskning. Fram tills vi skulle gå in. Då spred hans smile från det ena örat till det andra. Vi hade ätit pizza på pizzerian i stan. Malmö är stort men vi hittade ingen pizzeria. Allt annat fanns men ingen pizzeria. Sen långt om länge så såg vi en liten en och där sprang vi in.

Den konserten sitter kvar i mitt minne och jag har sagt att det snart är dags för henne att komma hit igen. I år kommer hon ännu en gång. Hon ska vara i Göteborg och i Stockholm. Behöver jag tala om att jag vill dit?!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...