fredag 11 februari 2011

Dag 7 - Min bästa vän

Det är dags att skriva om min bästa vän. Jag har haft 3 i mitt liv som jag kan riktigt känna har varit mina bästa vänner. Jag ska berätta dom i tur och ordning.

Min allra första bästa vän var en som stod vid min sida vad som än hände. När jag behövde henne så fanns hon där. Hon fanns vid min sida i många år och jag saknar henne ibland. Jag gick i femte klass när hon dök upp och jag höll mig fast vid henne så hårt för jag var rädd att mista henne. Men oavsett vad jag gjorde eller vad jag sa så fanns hon troget vid min sida. Jag behövde henne verkligen men i efterhand så hade det kanske varit roligare om jag inte hade haft denna vän. Låter taskigt men för min egen del så hade jag nog bättre om jag inte hade behövt att ha min bästa vän.

Den bästa vännen jag hade var en liten pudel som egentligen inte fanns. Den fanns i min fantasi och ingen annan än jag hade varit lycklig över om den hade varit verklig. Jag hade verkligen behövt en vän i femte klass. Ja innan med för den delen. Jag kan ibland tänka tillbaka på den tiden och det är när jag saknar den tryggheten som denna pudel gav mig. Jag hade till och med namn på den, men just nu för tillfället så kommer jag faktiskt inte i håg det. Konstigt för det har jag gjort innan.

För många låter detta kanske konstigt och några tycker säkert att jag är knäpp med som hade en låtsasvän. Varför det blev en pudel vet jag inte men jag visste att en människa kunde jag inte lita på. En hund kunde inte prata och en pudel är små. Min mormor hade en pudel med så kanske var det därför. Jag vet inte.

Min nästa bästa vän blev Poppe. Våran katt som egentligen var mammas men som jag tog som min egen. Jag älskade Poppe. Han döptes efter Nils Poppe och var helvit förutom en liten grå fläck på huvudet. Han följde mig överallt. Vart jag än gick. Vi var ute och gick en dag och när jag stannade så stannade han. När jag var ledsen så kröp han upp i min famn och ville bli klappad. Men egentligen så var de han som tröstade mig. Han var oxå trogen och fanns alltid där. Poppe blev 8 år gammal.

Min bästa vän som jag har idag är oslagbar. Han vet allt om mig men finns ändå vid min sida. Han är den enda som jag känner att jag kan vara mig själv utan att skämmas. Jag känner mig avslappnad i hans sällskap. Att tro på någon har jag haft mycket svårt för men med honom litar jag blint på. Det tog sin lilla tid men han bevisade att jag faktiskt kunde vara mig själv och han visade och visar att jag duger precis som jag är, med alla brister. Det bästa av allt är att han tror på mig. Min bästa vän är Fredrik, min sambo.

Intressant?
Valresultatet.se Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...