måndag 28 mars 2011

Att vinna på triss

Brukar du spela på triss? Jag gör det någon gång ibland, men inte alltför ofta. Varför vet jag inte egentligen för det är ju många som har vunnit. Kanske är det därför att man vinner alltför sällan? Jag har ju vunnit några gånger och det är ju roligt. Kanske hade jag haft fler chanser att vinna om jag hade spelat oftare?!

Vad är drömvinsten för dig? Egentligen så blir jag glad om jag bara vinner något, så 25 kronor är jag nöjd med, men visst. Jag ska inte sticka under stol med att jag inte hade blivit lyckligare över en större vinst.

Vad skulle man göra med pengarna? Ja skulle jag valt mycket pengar så hade jag betalt mina skulder. Jag hade hjälpt mina nära och kära och sedan hade jag tagit med familjen på en riktig drömsemester. Min dröm är att kunna ta familjen till Cypern så det hade det nog blivit.

Jag hade fortsatt annars att leva mitt liv men kanske på ett lyckligare sätt då man helt plötsligt har en buffert till ålderdomen. Jag hade inte spenderat pengarna bara för att det skulle spenderas utan jag hade försökt att planera min ekonomi på ett bättre sätt.

Vad hade du gjort om du hade vunnit på att spela på triss?

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

4 kommentarer:

  1. Jag vinner aldrig, men så spelar jag heller inte! Men om....hjälpt Sonen och min Mamma ekonomiskt, samt köpt en resa. OCH: en mangel!

    SvaraRadera
  2. Tävlingen är nu avslutat om namntavlan och en vinnare är dragen :)
    Blev det inte du som vann så lämna ett grattis till den lyckliga vinnaren!

    SvaraRadera
  3. Som du säger, min kollega och jag blir glada när vi vinner 25kr men klart vi också vill ha mera :)
    Vinner jag mycket kommer jag gå ner i tid och sen ut och resa, betala av bilen, ge barnen och sen ha de bra!
    Kram

    PS: pengar är inte allt men de hjälper :)

    SvaraRadera
  4. Jag köper 4 triss varje månad, med hopp om vinst ;)
    OM, jag skulle vinna de stora pengarna, så skulle jag nog lösa bort alla skulder i första hand, och sen skulle det nog bli en slant till barnen ;)
    Kramiz och krya på er med febern. Hoppas lite blir fort pigg ;)

    SvaraRadera

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...