torsdag 31 mars 2011

Men oj!

Dagen har snart redan gått!

Det har varit rätt så grått idag tycker jag, men samtidigt rätt skönt. Jag tog med mig pappa till kinarestaurangen och åt mat. Fredrik kom oxå ner dit. Fredrik tog buffén och pappa lövbiff, men jag höll mig till salladen och frukten. Jag har gått ner 2 1/2 kilo sen jag började ändra mina matvanor.


Jag cyklade och hämtade barnen idag. Ska cykla och lämna och hämta dom nu om dagarna tänkte jag. Skönt med lite motion och frisk luft. Barnen kommer att bli överlyckliga med :-)

När jag kom hem från cykelturen till dagis så såg jag barnens lastbil ligga på gården. Den har varit tålig den lastbilen. Min äldsta son fick den när han blev 1 år och det är alltså 16 1/2 år sedan och den är nästan lika fin. Ja om man bortser från smutsen då. Den är en uteleksak och väldigt uppskattad av barnen. En tvättning på den hade kanske inte varit helt fel. Den saknar några kanter här och var men den är fullt duglig till det den ska användas för. Leksaker var bättre förr!


När vi kom hem så tog vi det lugnt sen var det dags för kvällsmat. Fredrik kom med förslaget igår om vi skulle ha kycklingsallad så det fixade jag till i kväll. Jag hade en god hjälp av min tvillingflicka Beatrice. Hon ville så gärna hjälpa till så jag passade på att ha en liten stund med henne i köket.


Det är kväll redan och det är dags att lägga barn. Så det är vad jag ska syssla med ett tag framöver. Sen blir det nog en tidig säng för mig med en bra film i DVD:n. Ha en fin kväll alla vänner!

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

1 kommentar:

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...