måndag 28 mars 2011

Vems ansvar är det

Jag läste om Håkan Juholt i aftonbladet. Hans särbo har tydligen åkt för bedrägeri och fått en villkorlig dom. Nu går aftonbladet ut med frågan
Hur påverkar nyheten om Åsa Lindgrens bedrägeridom ditt förtroende för Håkan Juholt?
Svaren är:
  1. Inget, det är mänskligt att göra fel 
  2. Inte alls, han har inget ansvar för vad hon gjort
  3. Negativt, han borde ha berättat om hennes dom innan han tillträdde
8,4 % har svarat nummer 1
55,9 % har svarat nummer 2
35,7 % har svarat nummer 3

Jag tycker inte om bedragare men jag har svårt för att förstå varför det egentligen skulle vara negativt för vår nya partiledare för socialdemokraterna att hans särbo har åkt dit för bedrägeri. Det är inte hon som sökte till partiledare. De bor inte ens i hop. De är särbo. Han ska väl inte stå till svars vad hans särbo har gjort? Det får hon väl själv göra? Skulle det verkligen påverka någonting? Jag har svårt för att tro det!

Visserligen så lurade sambon till sig hela 45 908 kronor från sin arbetsgivare men det var fortfarande hon och inte Håkan Juholt.

Vad skulle han säga?

Han står där och pratar om vårt bästa och helt plötsligt så ska han säga


Jo förresten det är en sak jag har glömt bort. Min särbo har lurat till sig 45 908 kronor från sin arbetsgivare. Det är inte jag men jag ville att ni skulle veta det.

Har han skyldigheter för vad hans andra släktingar gör med? Det finns ingen felfri människa i hela världen! Det finns alltid någon i någons släkt som har gjort någonting. Ingen kan bli partiledare isf!

Men visst. Det är mycket pengar som hon har lurat till sig och det ser inte bra ut kanske i samhällets ögon att hans sambo är? har varit en bedragare. Men sen o andra sidan så tycker jag som sagt att det ska inte stå för honom. Han är oskyldig i det. 

Läs mer i Sydsvenskanexpressen - gp - di

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...