onsdag 27 april 2011

God morgon

Sitter här med mitt kaffe och tittar på Emil i Lönneberga. Min stora dotter sitter och tittar på det så jag hade inget val, men Emil är bara för söt. Han är min favorit bland alla Astrid Lindgrens figurer. Han har just varit full och lagt ett löfte om att aldrig dricka mer och just precis tog han sönder Fru Petrells flaskor.

Ja, vad som hände kan ju säkert alla förstå. Det blev ännu en tur till snickeboa fast jag tycker att det skulle han inte få för han hade ju rätt. Eller gjorde rätt. De lär honom först att man inte ska dricka och sedan får han snickeboan bara för att han värnar om nykterhetern ;-) Charmig kille det där.

Idag ska jag på möte. Det mötet skulle jag egentligen haft igår men jag skulle till tandläkaren med alla barnen så jag fick ge återbud och fick en ny tid idag. Vi cyklade ner till tandläkaren men då visade det sig att vi var där två dagar innan. Vi ska alltså inte dit förrän i morgon. Mötet kunde ha blivit av igår med andra ord.

Jag brukar glömma annars. Nu kom jag ihåg det men då var jag naturligtvis rent för tidig. Bara jag inte glömmer det i morgon då.

Nu ska jag börja min dag här så jag önskar er en fin dag.

Intressant? Tycker du om det du har läst? Tryck på gilla knappen :-D eller pusha vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du läste mitt blogginlägg. Du är välkommen tillbaka.
Önskar dig en fin dag ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...